Rabu, 18 Ogos 2010

Assalamualaikum.....

Salam Sejahtera...Salam 1 Malaysia.....


Pada 5 Ogos ( Khamis ) yang lalu PDK Palong 9 telah membuat 1 Program bersama Pasukan Penyayang Jempol iaitu Program Pergigian.Lebih dikenali dengan Program Gigi sihat oleh PDK Palong 9 sendiri.




Program ini dianjurkan oleh Pasukan Penyayang Jempol diadakan dari jam 9.00 Pagi hingga 12.00 Tengahhari. Seramai 10 orang ahli Pasukan Penyayang yang hadir menjayakan program ini yang terdiri daripada Doktor gigi, Sister, Jururawat dan Pembantu Jururawat Pergigian.




Seramai 15 orang Pelatih yang terlibat untuk program gigi sihat ini.Program ini diadakan khas oleh Pasukan Penyayang adalah untuk menumpukan kesihatan gigi dan kempen kesedaran penjagaan gigi dikalangan OKU PDK dengan kerjasama dari Penjaga OKU itu sendiri dan PDK.




Antara aktiviti yang dijalankan adalah latihan menggosok gigi yang betul, Pemeriksaan gigi dan ceramah penjagaan gigi kepada Ibu Bapa Penjaga OKU PDK.



Turut menjayakan Program ini adalah AJK PDK, Penyelia PDK, Petugas PDK dan Penjaga OKU PDK.Program ini juga adalah merupakan program tahunan PDK Felda Palong 9...

Sekian..Salam Kebajikan dari saya Penyelia dan Warga PDK Felda Palong 9.

Tiada ulasan: